דלת כניסה לבית

איך תבחרו נכון דלת כניסה לבית שתתן מענה עיצובי ובטיחותי לאורך זמן

כאשר מעצבים בית, בדרך כלל הדיון לא נסוב סביב הבחירה של דלת כניסה לבית. דלת כניסה לבית היא הרבה פעמים מין דבר כזה שמשאירים לרגע האחרון, היא לא מעניינת כמו בחירה של אריחים, רהיטים, או כל פריט אחר שיכול להוסיף עוד גוון לקירות. אבל, האמת היא כי דלת כניסה לבית לא רק שיש לה משמעות עיצובית הן בעיצוב של חזית הבית והן בעיצוב של פנים הבית, אלא שבחירה נכונה של דלת כניסה לבית משפיעה במידה ניכרת על מנגנון הנעילה בו תבחרו, במידה ואתם מעוניינים ואין סיבה שלא, במנגנון נעילה איכותי ומוגן, הרי שזה הזמן לדבר על סוגים שונים של דלת כניסה לבית ועל האופן בו נכון לבצע את הבחירה.

אני, דני המנעולן, מלווה כבר שנים משפחות רבות לאורך עיצוב ושיפוץ בתים ודירות, מגיע לעזור כאשר מתרחשת תקלה כזו או אחרת ויש פגיעה משמעותית במנגנון הנעילה. לכן, רציתי לשתף אתכם במילה או שתיים מהניסיון שלי כדי לעזור לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

ראשית, בחירה של דלת כניסה לבית מתחילה מהבנה של מנגנון הנעילה

כאמור, אנחנו לא יכולים לדבר על דלת כניסה לבית בלי לדבר קודם כל על המרכיבים של מנגנון הנעילה ולמה חשוב שנשים לב כאשר אנחנו נעזרים במנגנון נעילה זה או אחר. לפני שנתחיל לדבר במונחים של דלתות כניסה רב בריח וכן הלאה, בואו נדבר רגע פשוט, על מנגנון הנעילה עצמו.

ממה מורכב מנגנון הנעילה:

  1. המנעול עצמו, בדרך כלל מנעול המבוסס על מנגנון מכני אבל לא רק:  המנעול הוא כמובן חלק ממנגנון הנעילה שמשובץ בין היתר גם על דלת כניסה לבית. במרבית הבתים במשק הישראלי אנחנו מדברים על מנגנון מכני ולא פעם על מנעול צילינדר. מנעול צילינדר הוא מנעול בו בתוך פתח המנעול קיימים פינים קטנים ודקים, לשון המנעול מתאימה באופן כזה שכאשר הוא מסתובב לצד אחד הדלת ננעלת, לצד השני היא נפתחת.
  2. לשונית הנעילה: לשונית הנעילה היא מה שיוצא ונכנס חזרה אל הדלת, הלשונית היא זו שמכתיבה למעשה האם מדובר על דלת פתוחה או סגורה. למה לשונית הדלת מקבלת משמעות כפולה במאמר הזה, משום שכאשר אנחנו מדברים למשל על דלתות כניסה רב בריח , הסיבה בגינה זה שמן, נובעת מהפטנט הייחודי של לשונית הנעילה בדלתות הללו באופן ספציפי. כאשר אנחנו אומרים רב בריח דלתות כניסה , אנחנו למעשה קוראים בשם החברה שחרטה על דיגלה לשונית נעילה המורכבת מכמה בריחים, כלומר, כמה לשוניות נעילה, רב בריח. לכן, רב בריח דלתות כניסה הן ללא ספק דלתות עם מוניטין גבוה במיוחד, שכן אלו דלתות שמאפשרות נעילה מאוד יעילה וחזקה, כזו שלא כל גנב יכול לעקוף בקלות.
  3. הדלת עצמה: כמובן שבחירה של דלת כניסה לבית משמעותית בנקודה הזו. הרי אם לא תבחרו דלת עבה מספיק, המתאימה לחלל הכניסה באופן מושלם, למעשה לא תגיעו לתוצאה הרצויה, לא תגיעו לידי כך שהדלת תוכל להחזיק במנגנון הנעילה הזה. לכן, חשוב כל כך לדעת לבחור נכון. כמובן שבמרבית המקרים אם אתם מעוניינים לבצע התקנה של מנעול רב בריח אתם צריכים לבחור באחת מדלתות המותג, אבל האמת היא כי גם בדלתות יותר ישנות או כאלו שהגיעו בעיצוב אישי, ניתן לעיתים להתקין את מנגנון הנעילה הזה.

האם מומלץ להתקין רב בריח דלתות פנים

התקנה של רב בריח דלתות פנים היא כמובן משהו שאפשר לעשות אותו אבל אנחנו בכל זאת היינו ממליצים להתקין רב בריח דלתות פנים בנקודות אסטרטגיות במיוחד. מדוע? משום שמדובר על דלתות איכותיות במיוחד, כאלו שלא נפתחות בקלות. פעמים רבות זו באמת התוצאה אותה אנחנו מבקשים להשיג, אבל הדבר עלול להתברר בתור טעות כאשר אנחנו מעוניינים להשאיר לנו פתח לפתוח את הדלת גם במקרים שנחשבים כמקרי חירום.

למשל, אני, דני המנעולן , לא בטוח שהייתי ממליץ על רב בריח דלתות פנים במקרה של חדרי שינה לילדים בתוך בית. שכן אם יש דבר שזוגות הורים רבים מעוניינים להבטיח הוא גישה מהירה ויעילה לחדרי הילדים למקרה בו יתרחש משהו והם לא יהיו זמינים עבור הילדים שלהם.

לעומת זאת, רב בריח דלתות פנים זה פתרון נפלא למשרדים, חדרי ישיבות וכיוצא באלו, כאשר אנחנו מעוניינים לשמור על ציוד רגיש ברשת ביטחון נוספת. רב בריח דלתות פנים בהיבט הזה הוא משהו שאני, דני המנעולן , הייתי ממליץ עליו בחום.

דלת כניסה לבית , ההיבט העיצובי

אני, דני המנעולן יכול להסביר לכם עוד ארוכות על החשיבות העצומה שיש לבחירה נכונה של דלת מההיבט הבטיחותי, אבל חשוב כמובן לשים לב לכך שאנחנו בוחרים דלת המשרתת אתכם גם בהיבט האסתטי. היום אנחנו מוקפים באפשרויות רבות כל כך, אנחנו יכולים למעשה להרשות לעצמנו הכל. החל מבחירה של דלת בצבע מסוים והפיכתה לדלת אחרת לחלוטין ועד לבחירה של דלת מחומר כזה או אחר, למשל בחירה של דלת זכוכית והפיכה של זו לדלת המעוגנת ברשת הביטחון של רב בריח.

אני, דני המנעולן , יכול להבטיח מצידי כי אני אעשה הכל על מנת לאפשר לכם למצוא את הדלת המתאימה ביותר עבורכם ועבור הבית שלכם. כל שעליכם לעשות עכשיו הוא ליצור קשר.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
חייגו עכשיו דילוג לתוכן